Slováci nakupujú v Poľsku

Lepšie ekonomické podmienky a viac pracovných príležitostí umožňuje, že Slováci investujú aj do rekonštrukcií svojich bytov a domov.

Kto nezvykne nakupovať stavebný materiál a potreby pre domácnosť v malých, špecializovaných predajniach, nájde bohatú ponuku v obchodoch rôznych medzinárodných spoločností, ktoré sa prezentujú ako hobby markety. U koho však najčastejšie nakupujeme takéto tovary?

Prvé miesto suverénne vyhral poľský reťazec Markury Maket, ktorý je lídrom obchodných sietí so stavebným materiálom. Svoju pozíciu lídra si udržal a Slováci za minulý rok v jeho predajniach minuli 171,1 milióna eur, čo predstavuje nárast o 6 percent.

Druhé miesto a takmer o dvojnásobne nižšie tržby dosiahol nemecký reťazec OBI s obratom 94,3 milióna eur a na treťom mieste skončil rovnako nemecký obchodník so stavebným materiálom Hornbach. Ten predal tovar za 77,2 milióna eur. O výsledkoch obchodných reťazcov informovalo portál urbanfit.sk Veľvyslanectvo Poľskej republiky na Slovensku.

Zaujímavosťou je, že kým na Slovensku má poľský reťazec Merkury Market dominantnú pozíciu a svoju sieť stále rozširuje, v Poľsku musí súperiť s silnou konkurenciou konkurenciou. Sieť obchodov vznikla v roku 1991 v Krosne v Podkarpatskom vojvodstve a jej obchody sa nachádzajú výlučne v južnom Poľsku, väčšinou v menších a stredne veľkých mestách. Preto je expanzia tejto spoločnosti na Slovensku špecifickým fenoménom.

 

, ,
Súvisiace články
Latest Posts from Urbanfit.sk

Pridaj komentár